Οπισθεν ολοταχώς από την κυβέρνηση για την βλασθημία – Η αντίδραση Ιερώνυμου!

Στην απόσυρση της διάταξης για την βλασφημία που είχε ενταχθεί στο νέο Ποινικό Κώδικα και προέβλεπε ποινή φυλάκισης 2 ετών, προχώρησε η κυβέρνηση μετά τις σφοδρές αντιδράσεις.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας μιλώντας στον ΣΚΑΪ απέδωσε την επαναφορά της συγκεκριμένης διάταξης σε μία «προσπάθεια προστασίας των δικαιωμάτων θρησκευτικών μειονοτήτων», που κάνει η κυβέρνηση, καθώς βρισκόμαστε, όπως είπε, «μπροστά σε γεγονότα που εξελίσσονται με αρνητικό τρόπο στην ελληνική κοινωνία και μιλώ για την αντιπαράθεση μεταξύ ομάδων μεταναστών που εγκαθίστανται στην ενδοχώρα και δημιουργούνται εντάσεις».

Αποσύρεται η διάταξη
Παρόλα αυτά τόνισε ότι δεν θέλει να χαθεί η ουσία και από την στιγμή που υπάρχουν τόσες αντιδράσεις η συγκεκριμένη διάταξη θα αποσυρθεί.

Χθες, ο κ. Τσιάρας μιλώντας για τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα είχε κάνει λόγο αυστηροποίηση των ποινών για την παιδεραστία, τη διακίνηση μεταναστών και επαναφορά της κακόβουλης βλασφημίας των θείων.

Να σημειωθεί ότι, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στην αρμόδια Επιτροπής Σπύρος Λάππας, είχε χαρακτηρίσει την επαναφορά του αδικήματος «κατάπτυστη διάταξη» και δήλωσε σχετικά «ο Θεός έχει ανάγκη εισαγγελικής προστασίας; Ποιο είναι το έννομο αγαθό που προστατεύει η επαναφορά του αδικήματος της κακόβουλης βλασφημίας;»

Η αντίδραση Ιερώνυμου
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος έκανε την ακόλουθη δήλωση για την επαναφορά των διατάξεων για τα αδικήματα της κακόβουλης βλασφημίας.

«Η επαναφορά στον Ποινικό Κώδικα των διατάξεων για τα αδικήματα της κακόβουλης βλασφημίας και της καθύβρισης θρησκευμάτων δεν αποσκοπεί προφανώς στην προστασία του Θεού, των θείων, της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και κάθε άλλης θρησκείας, καθώς δεν έχουν ανάγκη ανθρώπινης προστασίας. Αποσκοπεί όμως στη διαφύλαξη του θρησκευτικού συναισθήματος των πιστών και του υπέρτερου συμφέροντος, σε ιδιαίτερα ταραγμένους καιρούς, της κοινωνικής ειρήνης και της κοινωνικής συνοχής, αγαθών που δεν μπορούν να ποδοπατώνται χάριν της «δικαιωματιστικής» λογικής της ελευθερίας του λόγου, που εμπεριέχει ύβρεις, μίσος και φανατισμό. Πάνω απ’ όλα, όμως, το όλο ζήτημα είναι ζήτημα πολιτισμού, κάτι το οποίο κάθε άνθρωπος μπορεί εύκολα να αντιληφθεί αρκεί να πετάξει από πάνω του το πέπλο των ιδεοληπτικών εμμονών και των μηδενιστικών αγκυλώσεων».